Nu händer det saker!

Nu händer det saker, minsann! Ni som känner mig på riktigt, och/eller via Facebook, vet kanske vid det här laget hur det är. Men för er andra, vi har fått lägenhet!! I torsdags, för en vecka sedan, var jag och en väninna och kikade på den (P jobbade). 82 kvadratmeter, sex trappor upp, tre rum och kök, balkong med utsikt över kanalen. Visst låter det fantastiskt? Det är det! Och det bästa av allt är att den är vår! ♥ Lilla Sunne mot lite större Karlstad, jag tror att det blir bra. Läget är toppen, området är precis det vi vill bo i, så att vi relativt enkelt fått en lägenhet där känns toppen!


Bjuder på ett par bilder från balkongen, utsikten åt vänster och utsikten åt höger. Utanför huset ligger en liten lekpark med gungor och sandlåda, toppen!

Lägenheten i sig är ganska nedsliten, båda sovrummen är nymålade (vitt för hela slanten) men resten av lägenheten behöver göras något åt. Inte mig emot egentligen, det är roligt att få sätta sin egen prägel direkt. Sedan ett par dagar tillbaka är jag helt uppe i tapetprover, färger, nyanser. Risken finns att det kommer bli på tok för mycket inredningssnack på bloggen framöver, men det får ni tåla!

Nästa fredag får vi nycklarna! Plötsligt har vi tusen saker att stå i, packa, rensa, slänga. Städa och plocka, adressändra, avsluta abbonnemang. Och så vidare.

Kommentarer
Postat av: Linda

Om man ignorerar allt jobb och stressen som det innebär så är det riktigt kul att flytta och "börja om på nytt". Härligt att ni har sånt flyt ju!

2011-07-07 @ 23:36:22
URL: http://miss-misschief.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0